.. close

: WELCOME :

selamat datang semua ke blog kina :)

28 February 2012

mari bercerita:aku sepasang kasut

               perjalanan jauh tak kurasa kerna hati ku melonjak sama.jauh perjalanan luas permandangan.aku di bawa menaiki sebuah kargo besama2 rakan2 ku yang lain.perjalan kami amat jauh sehingga kami kepenatan.bukan ape asyik begegar jer.xseleselah aku.setelah 2 purnama sampailah aku di sebuah negeri yang benama buluh x di lentur.di situ aku dibawa menaiki sebuah kereta kerbau bersama kawan2 ku yang lain.kami di hantar ke sebuah kedai bernama kasut bundle.kedai atu sangat cantik.

                beberapa hari berlalu akhirnya pemilik kedai itu membuka juga kotak dimana aku dan kawan2ku dikurung (sangat kejam).akhirnya kami dapat bernafas dengan lega.tidak lama kemudian aku dan kawan2ku disusun di sebuah alari antik kayu jati..kami di susun dengan rapinya.aku berada di posisi tengah kerana bentuk ku yang unik mungkin(itulah strategi perniagaan).

          berberapa purnama berlalu.ramai diantara kawan2ku telah disunting tetapi aku masih belum menarik minat mana2 pelangan kedai itu.amat sedih sekali.tetapi beberapa minit setelah aku menangis kerana telah di tinggalkan oleh kawan2ku.tiba2 datang seorang lelaki yang kurus dan keringnya ke kedai ini.di semakin menghampiri aku.aku mula bermonolok dalaman.

     " orang sekering keding ini mahu memiliki aku.aku ny dahlah besar.
kalau lempak anjing pun anjing yang mati tau"

          tetapi lelaki itu telah menyarungkan aku ke kakinya.aku terus menutup hidungku yang mangcung itu.tetapi malangnya aku tidak mampu kerana hidung aku telah di sumbat kakinya.dengan selambanya dya mengayakan aku di hadapan cermin.dan terus bercat walk macam model.yang aku pelik aku ny besar muat pulak dengan dya yang keding tu..xp aku penah ingat lecture bel aku penah cakap dont judge a book by its cover(sejak bile aku sekolah tah).akhirnya setelah dya berpuas hati dengan aku.dye terus ke kaunter pembayaran untuk membayar aku..


       aku melihat dya mengeluarkan sekeping not rm50.dan pemilik kedai itu terus meletakkan aku di dalam plastik yang berwana biru.kulihat pemilik kedai itu memulangkan duit kepadanya rm0.05..ini bermakna hargaku adalah rm49.95(mahal jugak aku walaupun bundle).dengan gembiranya tuan aku membawa aku berlalu dari kedai itu.


       setibanya di rumah tuan aku itu terus menayang2kan aku kepada kawan kawannya.denan bangganya aku di puji oleh rakan-rakannya.setiap hari tuan aku akan mambawa aku bersiar2 di taman.di situ aku dapat melihat begitu ramai anak muda yang berdating.subahanallah..selamat tuan aku tidak seperti itu.dia hanya ke taman untuk berjogging mungkin sebab itu dya kurus kering.hari2 jogging.kawan2nya juga bergitu..

       pulang dari berjoging aku di letakkan dengan rapi di atas rak kasut bersama kawan2 baruku..tuan aku pengemas orangnya setiap hari aku akan disembur denagan perfumes.supaya aku sentiasa segar.(bukankah bersih itu sunah nabi?).


      hari berganti hari purnama bertukar puanama tahun menjelang wawasan 2020...akhirnya tapak aku telah haus dan aku tidak di gunakan lagi oleh tuan aku aku hanya di simpan di dalam almari kasutnya di dalam rumah.aku berasa amat sedih kerana tidak dapat lagi untuk berjasa kepada tuan ku yang tersayang.akhirnya terkuburlah aku di almari tersebut.(selamat x buang dalam tong sampah)

        begitulah kisah hidupku yang x berapa tragis..









nota kaki:harap anda terhibur...








2 coment cini:

Cute Pink Kaoani
 

Copyright © 2012 Reserved to Kinara kinatara
Design by kinatemplete by farisha idayu