.. close

: WELCOME :

selamat datang semua ke blog kina :)

17 August 2011

persoalan:boy or girl bersalah dalam percintaan...

berdasarkan soalan di atas..
"dalam soal ini kita tidak boley menyalahkan sebelah pihak sahaja,ini adalah kerana
kedua2nya memainkan peranan(bukankah tangan yang bertepuk sebelah tidak akan berbunyi jika tidak ditepu oley sebelah lagi....)"



"tapi bagaimana pula kalau ayat2 @ tingkah laku si pasangan bagai mendesak kita untuk menepuk kembali tepukan yang di berikan...

"di sini ingin di tegaskan jika mempunyai kekuatan untuk memilah antara yang baik dan buruk,pastinya kita akan memilih yang baik..betul tak???.jadinya janganlah kita mengikut hawa nafsu kerana hawa nafsu membinasakan...


sememangnya kita di sarankan untuk memilah jalan yang terbaik.
sudah menjadi pekara biasa,hawa nafsu mempengaruhi jiwa kita,
tapi bagaimana    pila jika si pasangan tersalah angap tentang layanan kita terhadapnya..??
seperti niat ingin berkawan menjadi bibit2 percintaan tanpa di sedari...tolong jelaskan...




bagi saya persoalan ini saudari hendaklah tidak melebihkan mana2 rakan,ini adalah bagi mengelakkanperkara tersebut berlaku,tetapi jika perkara tersebut telah berlaku,jelaskan kepadanya yang perasaan anda kepadanya hanyalah sebagai seorang rakan...



tetapi bagaimana jika saya sendiri telah menyukainya??
tetapi dalam hal ini, saya tidak pasti dia mempunyai perasaan atau tidak terhadap saya...
adakah salah saya menyukainya..????




menyukai seseorang tidak salah kerana itu adalah lumrah kehidupan..
kita telah di ciptakan untuk berpasang2an...
tetapi jika saudari menyukainya,simpanlah iadan berdoalah semoga dialah jodoh saudari...
INSYAALLAH...



saya cuma berharap saya tidak akan kehilangan dia
biarlah kami berdekatan tetapi hati kami,
tidak mengetahui antara satu sama lain,
mungkin suatu hari nanti akan terbukti.
saya harap awak doakan persahabataan kami,
biar berkekalan..


amin...
tetapi jagalah batas2 pergaulan anda INSYAALLAH,anda akan bahagia,sentiasalah berdoa.....










***perbualan di atas adalah coretan antara si A dan si B....
ianya tiada kena mengena antara yang mati ataupun masih hidup....




***renung2kan jangan sampai termenung..




1 coment cini:

9n0L4 said...

bercintalah selepas kawen. ;)

Cute Pink Kaoani
 

Copyright © 2012 Reserved to Kinara kinatara
Design by kinatemplete by farisha idayu